Wrocław (No Comments)

Vilsandi saare lähedal 61m sügavusel asub üks kaubalaeva vrakk. Tegemist on õnnetu saatusega laevaga, mis oma tegevusaja jooksul 3 korda põhja läks:

Ööl vastu 21.detsembrit 1935a Poola linna Gdynia reidil põrkas kokku teise laevaga ja vajus poolenisti põhja. Sõja ajal 17.08.1944a süttis Stettini lähistel liitlaste pommirünnaku tagajärjel põlema. 1947a tõsteti üles ja taastati Gdynia laevatehases ning võeti uuesti kasutusele 1951a. Uueks nimeks sai Wroclaw ja ta hakkas sõitma regulaarselt erinevatel Euroopa kaubaliinidel. 5. aprillil 1968a kell 19.40 sõitis Saaremaa lähistel madalikule ja vigastas laeva põhja. Vesi valgus mootoriruumi ja vööri. järgmisel päeval kell 6.10 alus uppus, olles õnnetuspaigast 10 miili edasi liikunud. Inimohvreid ei olnud, 28 meeskonnaliikmel õnnestus pääseda. Õnnetuse põhjustas hooletu suhtumine navigatsioonireeglitesse, eelkõige kompassi deviatsiooni mittearvestamine, ohtliku kursi valimine ja mitte märkamine et varem registreeritud kurssi hoides lähenetakse madalikule.
Arvestades kõiki asjaolusid, jõudis uurimiskomisjon järeldusele, et laevahukus on 80% süüdi kapten K.Jastrsembski ja 20% tüürimees J.Konetsnõi. Kaptenilt võeti 5 aastaks ära õigus juhtida Poola laevu. Samuti võeti 1 aastaks ära õigus töötada oma ametis kapteni abil ja mehhaanikul.

See 1740brt laev on 80m pikk ja ehitatud Saksamaal Flensburgis 1935 aastal. Kuni 1950 aastani kandis laev tänaseni tegutseva samanimelise laevakompanii ja selle asutaja nime – Otto Alfred Müller. Nimilaeva mälestuseks ja külalistele uudistamiseks seisab OAM peakontori konverentsisaalis laeva makett.
Akvanauti tiim oli esimene, kas vrakile sukeldus ja hiljem selle identifitseeris.

Veel pilte…

Kirjutamiseks logi sisse.



Templatesbrowser.com