Fennia (1 Comment)

1874a valmis Šotimaal Port Glasgows, William Hamilton & Co laevatehases 406 tonnise veeväljasurvega kaubalaev Fennia. Laeva ostis Wasa-Nordsjo Angb A.B mis hiljem liideti Soome aurulaevade kompaniiga. Fenniat hakati kasutama kaubavahetuseks Soome ja Suurbritannia vahel. Sihtpunktideks olid Soome sadamad Oulu, Vaasa ja Kristiinankaupunki. 11.jaanuaril.1889a. aga oli Fennia teel Tallinna, lastiks moodne fotovarustus ja muu kaup kuid jäi tormi kätte ja uppus Lohusalu lähedal.
Vrakk lebab praegu 42m sügavusel ja on üsna sügavale setetesse vajunud. Pardad on umbes meeter põhjast kõrgemal. Ahtriosa on äratuntavalt terve, vöör aga purunenud. Tekiehitised osaliselt sisse vajunud. Parda ääres lebavad kinniste korkidega pudelid kus arvatavasti võisid olla fotokemikaalid. Samuti vedeleb samas ja ka vraki kõrval erinevaid taldrikuid. Laeva aurukatel on üsna omapärane, 20.sajandil tehti juba teistsuguseid katlaid. Paljuski on vraki purunemises süüdi kalatraalid, sest mitmes kohas on traalivõrkude puntrad ja osa tekiehitisi on tõmmatud vrakist eemale.

Fennia mõõdud:
50.3m x 7,08m, süvis 4m

Laeva valmimisest on juttu ka 10.04.1874 ajalehes Greenock Telegraph lk.3

Laevavrakk on muinsuskaitse all.


fragment Fennia roolirattast

Kirjutamiseks logi sisse.

1 Sissekanne

    1. Meelis 09.07.2012 kell 2:16

      Lõik ajalehest Glasgow Herald:

      The Fennia (Russian steamer), from Lubeck. E with general goods and grain, is reported from Reval to have been wrecked at Sarup. A cablegram from Philadelphia …




Templatesbrowser.com